Έργα συνολικού ύψους 200 εκατ. ευρώ περίπου αναμένεται να υπογράψει μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα η Άκτωρ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του Ομίλου Ελλάκτωρ.
Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για τρία έργα, το ένα εξ αυτών είναι η οδική σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμένα της Θεσσαλονίκης με τους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία.
Στο έργο αυτό, συνολικού προϋπολογισμού 74,1 εκατ. ευρώ η Άκτωρ αναδείχτηκε μειοδότης (τον περασμένο Μάϊο) με ποσοστό 56,61%.
Το έργο αφορά την ολοκλήρωση της κατασκευής γέφυρας, μήκους 3,5 χλμ περίπου, εκ των οποίων τα 1,4 χλμ είναι ήδη σε κυκλοφορία, η κατασκευή της οποίας είχε ξεκινήσει παλαιότερα, μένοντας ημιτελής καθώς και την αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου.
Η διάρκεια των εργασιών εκτιμάται σε 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Η ολοκλήρωση της σύνδεσης είναι κομβικής σημασίας καθώς θα συμβάλει σημαντικά στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού, με την διευκόλυνση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων, τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου προσέγγισης και απομάκρυνσης από τους χώρους του λιμένα και την αποσυμφόρηση της τοπικής κυκλοφορίας.
Με την υπογραφή των νέων συμβάσεων το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της Άκτωρ θα ανέλθει στα 1,8 δισ. ευρώ από 1,6 δισ. ευρώ που ήταν στα τέλη της χρήσης του 2020.
Να σημειωθεί ότι για το σύνολο της χρήσης του 2020, ο κλάδος της κατασκευής του Ομίλου Ελλάκτωρ είχε έσοδα 499 εκατ., μειωμένα κατά 402 εκατ. έναντι εσόδων 901 εκατ. το 2019. Το EBITDA του κλάδου της κατασκευής διαμορφώθηκε σε ζημιές 155 εκατ. ευρώ, ενώ το προ φόρων αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε ζημιές 177 εκατ. έναντι ζημιών 146 εκατ. το 2019.
Η Άκτωρ έχει αποφασίσει να εστιάσει γεωγραφικά στην Ελλάδα και στη Ρουμανία, μία χώρα στην οποία ο Όμιλος έχει συσσωρευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία και η οποία παρουσιάζει σημαντικές ανάγκες στην υλοποίηση έργων υποδομών.
Να σημειωθεί ότι οι διεθνείς δραστηριότητες της Άκτωρ συνεισφέρουν περίπου το 36% των εσόδων της δραστηριότητας κατασκευής (για το 2020), ενώ αντιπροσωπεύουν το 59% του κατασκευαστικού ανεκτέλεστου της, με την πλειοψηφία αυτού να προέρχεται από την αγορά της Ρουμανίας.
Στόχος της διοίκησης του Ομίλου είναι η σταθεροποίηση του κατασκευαστικού κλάδου και η αποκατάσταση των ταμειακών του ροών με θετικό πρόσημο, μέχρι το τέλος του έτους.
Όλο αυτό όμως, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελλάκτωρ, Α. Ξενόφος σε συνέντευξη του στην “Καθημερινή της Κυριακής”, περνάει μέσα από την θετική ψήφο όλων των μετόχων στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου στην γενική συνέλευση του Ομίλου στις 22 Απριλίου.
Σύμφωνα με τον κ. Ξενόφο, η Άκτωρ έχει ζημιές 4 εκατ. ευρώ σε μηνιαία βάση, με αποτέλεσμα η προτεινόμενη από την διοίκηση, αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου να αποτελεί μονόδρομο για την άρση του οικονομικού αδιεξόδου της εταιρείας.
ΠΗΓΗ: capital
Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων