Σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, κι ενώ αναμένονται συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση για το 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ.
Πριν από λίγες ημέρες η διοίκηση του λιμένα προκήρυξε επαναληπτικούς διαγωνισμούς για δύο υποχρεωτικές επενδύσεις του Master Plan, την “Υπόγεια Οδική Σύνδεση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων Με Πρώην Χώρο ΟΔΔY” και τη “Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα”, καθώς οι αρχικές διαδικασίες κατέστησαν άγονες.
Στο πρώτο έργο, προϋπολογισμού περίπου 6,75 εκατ. ευρώ, ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των φακέλων συμμετοχής από τους ενδιαφερόμενους έχει οριστεί η 22α Ιουνίου 2021, ενώ η ίδια ημερομηνία ισχύει και για τη δεύτερη επένδυση, προϋπολογισμού περίπου 7,2 εκατ. ευρώ.
Η ολοκλήρωση του έργου της βυθοκόρησης εκτιμάται σε περίπου 1,5 χρόνο (maximum) από την ημερομηνία έναρξης των εργασιών, ενώ το αντίστοιχο διάστημα για την κατασκευή της υπόγειας σύνδεσης υπολογίζεται σε λιγότερο από ένα έτος (maximum).
Στον αντίποδα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι εντός της τρέχουσας εβδομάδας θα υπογραφεί η σύμβαση για το έργο της “Επέκτασης Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (Λιμένας Ηρακλέους)”, κόστους περίπου 20 εκατ. ευρώ, για το οποίο αναδείχτηκε πρόσφατα ο ανάδοχος. Η κατασκευή του εν λόγω έργου αναμένεται να διαρκέσει παραπάνω από 1,5 χρόνο.
Από τα δικαστήρια περνά ο προβλήτας κρουαζιέρας
Φυσικά η μεγαλύτερη εκκρεμότητα του Master Plan είναι το project του προβλήτα κρουαζιέρας (“Επέκταση επιβατικού λιμένα”), ύψους περίπου 136 εκατ. ευρώ, το οποίο βάσει των αρχικών εκτιμήσεων, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε περίπου 2,5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, αλλά καθυστερεί σημαντικά.
Το έργο συναντά αντιδράσεις από φορείς της τοπικής κοινότητας και αυτήν την περίοδο αναμένεται απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας για τα έργα βυθοκορήσεων, τη διακοπή των οποίων έχουν επιτύχει μετά από προσφυγή πολίτες και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά.
H υπόθεση είχε συζητηθεί στις αρχές Απριλίου, ενώ σημειώνεται ότι ενδεχόμενη θετική απόφαση για τον ΟΛΠ θα επιτρέψει και την υλοποίηση της “Βυθοκόρησης Κεντρικού Λμένα”, η οποία αναφέρθηκε παραπάνω.
Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί παύση των έργων επιχωματώσεων, έπειτα από ασφαλιστικά μέτρα κατοίκων, τα οποία, όμως, έχουν ξεκινήσει εκ νέου, στον απόηχο σχετικής δικαστικής απόφασης.
Οι διαπραγματεύσεις για το 16%
Αυτά τα “αγκάθια” αναμένεται να τεθούν στις συζητήσεις που θα έχει η Cosco με την ελληνική κυβέρνηση για το επιπλέον 16% του ΟΛΠ, το οποίο θέλουν οι Κινέζοι (ελέγχουν το 51%), καθώς τον προσεχή Αύγουστο εκπνέει η προθεσμία υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων, απαραίτητος όρος για τη μεταβίβαση του ποσοστού και το χρονοδιάγραμμα δε θα τηρηθεί. Σήμερα η Cosco έχει υλοποιήσει περί το 1/3 των συνολικών υποχρεωτικών επενδύσεων.
Oι Κινέζοι είναι αισιόδοξοι ότι οι δύο πλευρές θα καταλήξουν σε συμβιβασμό.
Σύμφωνα με τους ίδιους, η συμφωνία πρέπει να τηρηθεί, με δεδομένο ότι οι επενδύσεις έχουν καθυστερήσει με υπαιτιότητα τρίτων και με την προϋπόθεση βέβαια το πρόγραμμα να ολοκληρωθεί στο ακέραιο.
Σε πρόσφατη ομιλία του στη Βουλή, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης τόνισε πως “είναι προς το συμφέρον της χώρας να επιδιώκουμε λύσεις με καλή πίστη και διάλογο.
Δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά είναι προτιμότερο να εξαντλούνται αυτές οι προσπάθειες και να μην προσφεύγουμε αυτομάτως ή πολύ γρήγορα σε Διαιτησίες. Το Δημόσιο έχει πικρή πείρα από τέτοιες διαδικασίες, δεν έχει επιδείξει ιδιαίτερη επιτυχία”.
capital
Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων