Eπενδύσεις στην αγορά ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων («Electric Vehicle Fast Charging») εξετάζει η Motor Oil σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στο ενημερωτικό της δελτίο για τη νέα ομολογιακή έκδοση των 200 εκατ. ευρώ.
Στόχος όπως αναφέρεται, είναι να αντιμετωπίσει τον περιορισμό των πωλήσεων καυσίμων λόγω ανάπτυξης των υβριδικών, ή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αλλά και να επωφεληθεί από την ανάπτυξη της νέας αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων τα επόμενα χρόνια.
Στην ελληνική αγορά, η διείσδυσή τους δεν υπερβαίνει το 0,33% της συνολικής αγοράς έως τον Αύγουστο του 2019, ενώ βάσει του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα έχει τεθεί ως στόχος έως το 2030, το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις να ανέρχεται στο 30%.
Η εταιρεία, θα επενδύσει παράλληλα σε μια νέα μονάδα συμπαραγωγής υψηλής απόδοσης δυναμικότητας 57 MW, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας αλλά και στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων και συστημάτων αποθήκευσης στα διυλιστήρια ισχύος 5 ΜW έκαστο, ενέργειες με τις οποίες θα περιορίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα.
Στις ΑΠΕ, ο όμιλος ολοκλήρωσε πέρσι τρία αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 9,4 MW μέσω της «Stefaner Energy» και ετοιμάζεται να επενδύσει 20 εκατομμύρια ευρώ σε νέα έργα.
Την επόμενη Παρασκευή θα κλείσει το βιβλίο προσφορών για το νέο επταετές ομόλογο της Motor Oil, και νέα κεφάλαια θα διατεθούν κυρίως για τη χρηματοδότηση μέρους της επένδυσης του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας (New Naphtha Treatment Complex).
Για το νέο συγκρότημα θα δαπανηθούν 137 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 20 εκατ. ευρώ θα στηρίξουν τη χρηματοδότηση επενδύσεων στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και περίπου 39 εκατ. θα διατεθούν για την κάλυψη αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης.
Για το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας, η επένδυση ανακοινώθηκε το 2019 με συνολικό προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ και θα συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής βενζινών υψηλής προστιθέμενης αξίας καθώς και κηροζίνης και υδρογόνου. Η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του συγκροτήματος αναμένεται να είναι περίπου 1.000 χιλ. μετρικοί τόνοι. Η επένδυση βρίσκεται στη φάση της κατασκευής, έχοντας απορροφήσει 10 εκατ. το 2019 και περίπου 110 εκατ. το 2020.
Για το δίκτυο πρατηρίων υγρών καυσίμων που λειτουργούν οι θυγατρικές Avin Oil και Coral αναφέρεται πως οι δύο εταιρείες αριθμούν συνολικά 1.377 πρατήρια στην Ελλάδα (489 είναι ιδιολειτουργούμενα πρατήρια από θυγατρικές και 888 είναι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις τρίτων).
Η Coral δραστηριοποιείται επιπλέον στην αγορά λιανικής εμπορίας της Κύπρου μέσω της θυγατρικής της «Coral Energy Products Cyprus Limited» η οποία λειτουργεί 34 πρατήρια εκ των οποίων τα 29 με το εμπορικό σήμα «Shell», καθώς και στην αγορά της Σερβίας μέσω της θυγατρικής της «Coral SRB d.o.o Beograd» η οποία λειτουργεί 5 πρατήρια με το σήμα «Shell».
Επιπλέον, εντός Ιανουαρίου 2021 ο όμιλος CORAL ολοκλήρωσε την συναλλαγή για την απόκτηση του 75% των μετοχών της εταιρείας «APIOS D.O.O.» που εδρεύει στην Κροατία και λειτουργεί δίκτυο εμπορίας υγρών καυσίμων 26 πρατηρίων.
ΠΗΓΗ: newmoney
Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων