Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η σύμβαση για το πρώτο τμήμα της γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βεϊκου – Γουδί).
Το έργο, ένα από τα μεγαλύτερα που θα γίνουν στην χώρα μας ύψους 1,8 δισ. ευρώ, έχει ως προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom.
Η σύμβαση σύμφωνα με πληροφορίες θα κατατεθεί στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου αυτή την εβδομάδα, θα ψηφιστεί και εν συνεχεία θα πέσουν οι υπογραφές με το ανάδοχο σχήμα.
Το έργο του πρώτου τμήματος της γραμμής 4, θα ξεκινήσει με την τοποθέτηση ενός μετροπόντικα στη Βεΐκου και ενός ακόμα στην Κατεχάκη.
Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Η Γραμμή 4 “Άλσος Βεΐκου – Γουδή” του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).
Αναμένεται, επίσης, να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.
Μετά το καλοκαίρι οι πρόδρομες εργασίες
Μετά το καλοκαίρι αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 του Μετρό. Στόχος είναι οι πρόδρομες εργασίες, με ανάδοχο την ΕΡΕΤΒΟ, που περιλαμβάνουν αρχαιολογικές εργασίες και μετατοπίσεις δικτύων να τρέξουν ένα διάστημα πριν την έναρξη των κύριων εργασιών του έργου.
Να σημειωθεί ότι το έργο χωρίζεται συνολικά σε 25 θέσεις (σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεϊκου και Κατεχάκη) οι οποίες θα χωριστούν σε τρεις ομάδες, βάσει χρονοδιαγράμματος παράδοσης στον ανάδοχο του βασικού έργου, αλλά και πιθανότητας εντοπισμού αρχαίων και πολυπλοκότητας δικτύων ΟΚΩ.
Η πρώτη ομάδα αφορά εννέα θέσεις όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα: Φρεάτια στα δύο “άκρα” του έργου, από όπου θα μπει ο “Μετροπόντικας” για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη. Επίσης περιλαμβάνει τους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι, καθώς και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.
Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης εννέα θέσεις: Τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος, τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.
Η τρίτη ομάδα τέλος αφορά επτά θέσεις: Τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.
ΠΗΓΗ: capital
Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων