Βρειτε μας στα Social Media

Τι ψάχνετε;

Environmental Social Governance

Με “μπροστάρη” την Ιωάννα Προκοπίου η πρώτη ελληνική Επιτροπή απανθρακοποίησης της ναυτιλίας

Επιταχύνονται οι προσπάθειες μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα στο ναυτιλιακό κλάδο, καθώς ο χρόνος πιέζει και οι στόχοι του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) δεν είναι πλέον τόσο μακρινοί.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ιταλικός νηογνώμονας RINA θα εγκαινιάσει στις 6 Μαΐου 2021 την πρώτη Ελληνική Επιτροπή Απανθρακοποίησης (Hellenic Decarbonization Committee – HDC). H πρωτοβουλία εντάσσεται, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, στο ευρύτερο πρόγραμμα απανθρακοποίησης που “τρέχει” η RINA, με στόχο να στηρίξει τη ναυτιλιακή βιομηχανία στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2.

Καθήκοντα προέδρου της Επιτροπής θα αναλάβει η κα Ιωάννα Προκοπίου, ιδρύτρια της Prominence Maritime SA, κόρη του Γιώργου Προκοπίου και μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Στην Επιτροπή θα συμμετάσχουν, επίσης, επιλεγμένοι εκπρόσωποι πλοιοκτητών, τεχνικών διευθυντών, ναυπηγείων, σχεδιαστών, προμηθευτών καυσίμων και ναυλωτών.

“Ο διάλογος ανάμεσα στους φορείς θα έχει ως στόχο τη βελτίωση των τεχνολογιών, των ρυθμιστικών αλλαγών, των ψηφιακών υπηρεσιών και την πιθανή χρηματοδότηση πράσινων τεχνολογιών προς όφελος ολόκληρης της βιομηχανίας” επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Η Επιτροπή θα συνεδριάζει σποραδικά είτε με φυσική παρουσία είτε ψηφιακά, ανάλογα με τις περιστάσεις. Μάλιστα, στόχος είναι να υπάρξουν και ευρύτερες συναντήσεις, με τη συμμετοχή Επιτροπών της RINA από άλλες χώρες, προκειμένου να ενισχυθεί η δυναμική του εγχειρήματος.

“Η πρωτοβουλία της RINA επιδιώκει να ενώσει διάφορους φορείς της βιομηχανίας σε ένα παραγωγικό διάλογο. Είναι μία ευκαιρία να μοιραστούμε ιδέες, ανησυχίες και να διαχωρίσουμε τις λύσεις απέναντι στην κλιματική αλλαγή σε ρεαλιστικές και μη” υπογράμμισε η Ιωάννα Προκοπίου.

“Η απανθρακοποίηση θα είναι ο κύριος οδηγός της ναυτιλίας τα επόμενα χρόνια. Η RINA είναι αποφασισμένη να διαδραματίσει ενεργό ρόλο σε αυτές τις εξελίξεις, προσφέροντας τις πολυσχιδείς δυνατότητές της στη βιομηχανία για ένα βιώσιμο μέλλον. Είναι, όμως, ξεκάθαρο ότι οι στόχοι που έχουν τεθεί θα επιτευχθούν μόνο μέσα από μία κοινή προσπάθεια. Κι αυτός είναι ο λόγος ίδρυσης της Ελληνικής Επιτροπής Απανθρακοποίησης” σχολίασε ο  Massimo Volta, αναπληρωτής εκτελεστικός αντιπρόεδρος της RINA για τη Ναυτιλία στην περιοχή EMEA (Ευρώπη, Μ. Ανατολή, Αφρική).

“Η Ελλάδα δεν είναι μόνο ένα ναυτιλιακό έθνος κατά παράδοση, αλλά οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Η RINA γνωρίζει ότι η συνεισφορά αυτής της χώρας στο σύνολο της βιομηχανίας είναι δομικής σημασίας και μέσα από την Επιτροπή θέλουμε να τη μεγιστοποιήσουμε, μαζί με ναυπηγεία, παραγωγούς μηχανών και άλλους παίκτες – κλειδιά του κλάδου” τόνισε από την πλευρά του ο Σπύρος Ζολώτας, senior director της RINA για τη Ναυτιλία σε Νότια Ευρώπη και Αφρική.

Υπενθυμίζεται ότι ο IMO στοχεύει έως το 2050 τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (“GHG”) από την παγκόσμια ναυτιλία κατά 50%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.

 

ΠΗΓΗ: capital

 

Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το σχόλιο της ημέρας

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Αύξηση της τάξης του 10% σημείωσε η μέση χονδρεμπορική τιμή ηλεκτρικού ρεύματος στην αγορά της επόμενης ημέρας του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας, καταγράφοντας την τιμή...

Βρείτε μας στο Facebook