Οι τοπικές πωλήσεις καυσίμων των ινδικών διυλιστηρίων τον Απρίλιο μειώθηκαν λόγω περιορισμών που στοχεύουν στην κάμψη του ανεξέλεγκτου δεύτερου κύματος COVID-19 στη χώρα.
Το θανατηφόρο δεύτερο κύμα ξεπέρασε τα 400.000 νέα κρούσματα το Σάββατο.
Οι αρχές ανέφεραν 401.993 νέα κρούσματα τις προηγούμενες 24 ώρες, τον υψηλότερο ημερήσιο αριθμό παγκοσμίως, μετά από 10 συνεχόμενες ημέρες που ο αριθμός βρίσκονταν πάνω από τις 300.000. Οι θάνατοι από τον COVID-19 αυξήθηκαν κατά 3.523, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στην Ινδία σε 211.853.
“Η συνολική ζήτηση καυσίμων έχει μειωθεί κατά περίπου 7% από το προ-COVID επίπεδο του Απριλίου του 2019.”, δήλωσε ο A.K. Singh, επικεφαλής μάρκετινγκ στο διυλιστήριο Bharat Petroleum Corp (BPCL.NS).
“Ήμασταν κοντά στο προ-covid επίπεδο τον Μάρτιο, αλλά οι νέοι περιορισμοί μείωσαν προσωρινά τη ζήτηση κατά περίπου 10% σε σχέση με αυτή του Μαρτίου, τόσο για τις προσωπικές μετακινήσεις, όσο και για τη μετακίνηση βιομηχανικών αγαθών”, δήλωσε ο Singh στο Reuters.
Είπε ότι η τοπική κατανάλωση καυσίμων θα «αρχίσει να αυξάνεται» τον Ιούνιο, όταν το δεύτερο κύμα του κοροναϊού αναμένεται να εξασθενήσει.
Οι αναλυτές αναμένουν ότι η ζήτηση της Ινδίας για καύσιμα μεταφοράς θα σημειώσει τη μεγαλύτερη πτώση τον Μάιο λόγω πιο αυστηρών περιορισμών.
Η μείωση των πωλήσεων καυσίμων θα μειώσει την πρόσληψη αργού από τα διυλιστήρια. Το κορυφαίο διυλιστήριο της χώρας Indian Oil Corp (IOC.NS) λειτουργεί διυλιστήρια κατά μέσο όρο με δυναμικότητα 95%.
Οι κρατικές εταιρείες – η IOC, η Hindustan Petroleum Corp (HPCL.NS) και η BPCL – κατέχουν περίπου το 90% των καταστημάτων λιανικής πώλησης καυσίμων της Ινδίας.
Οι πωλήσεις καυσίμων των κρατικών λιανοπωλητών τον Απρίλιο μειώθηκαν σε σχέση με τις πωλήσεις τους τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2019, ενώ εμφανίζονται αυξημένες ως προς τον Μάρτιο του 2020 όπου και πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένα lockdowns.
Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων