Βρειτε μας στα Social Media

Τι ψάχνετε;

ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

H αναδιοργάνωση ΟΣΕ- ΕΡΓΟΣΕ και η νέα σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πηγή

Την στρατηγική και επιχειρησιακή αναδιοργάνωση του σιδηροδρομικού τομέα και των φορέων του θα τρέξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το 2022. Σύμφωνα με το Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2022 που έχει κατατεθεί ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποτελέσουν τους κεντρικούς φορείς με τους οποίους το υπουργείο θα ολοκληρώσει εκκρεμότητες

Πρώτο μέλημα είναι η αναδιοργάνωση των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ που αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό της διοικητικής λειτουργίας τους και την δημιουργία ενός αποτελεσματικού οργάνου προαγωγής σιδηροδρομικών έργων και διαχείρισης. Παράλληλα θα ολοκληρωθεί η σύμβαση ΥΔΥ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πιο συγκεκριμένα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται η σύναψη νέας σύμβασης το τρίτο τρίμηνο του 2022 που θα διαμορφώσει τις ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας) στο νέο σιδηροδρομικό περιβάλλον. Η διάρκεια της σύμβασης για τις ΥΔΥ αναμένεται να είναι 10+5 χρόνια.

Το τρίτο τρίμηνο θα συναφθει και σύμβαση με Σύμβουλο Τεχνικής Υποστήριξης για την εφαρμογή της αναδιοργάνωσης των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες ο προσανατολισμός είναι τα έργα επεκτάσεων του σιδηρόδρομου να τα αναλαμβάνει η ΕΡΓΟΣΕ και τα έργα ανατάξεων του εν λειτουργία δικτύου ο ΟΣΕ, ο οποίος όμως θα μπορεί να αποφασίζει αν θέλει να παραχωρήσει την κατασκευή μέσω της νέας διεταιρικής σύμβασης. Ο ΟΣΕ διατηρεί και τον στρατηγικό σχεδιασμό των έργων. Να θυμίσουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις των δύο εταιρειών είναι ενταγμένες στις δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης.

Τι επιδιώκεται

Με τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση επιδιώκεται ο ολοκληρωμένος μετασχηματισμός του τομέα των σιδηροδρόμων προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της απόδοσης και της βιωσιμότητάς του, της προσέλκυσης ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, της ενίσχυσης της ανταποκρισιμότητας στα αιτήματα και τις απαιτήσεις των χρηστών, της προσαρμογής στα σύγχρονα δεδομένα του εγχώριου και του διεθνούς ανταγωνισμού στον τομέα των μεταφορών.

Παράλληλα, η μεταρρύθμιση στοχεύει στον εξορθολογισμό και τη μείωση του λειτουργικού κόστους των φορέων που παρέχουν σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και η προσαρμογή τους στις ανάγκες του νέου επιχειρησιακού μοντέλου λειτουργίας.

Η υλοποίησή της προβλέπεται να εφοδιάσει τους φορείς παροχής σιδηροδρομικών υπηρεσιών με νέα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, με σύγχρονα εργαλεία και διαδικασίες διαχείρισης κατασκευαστικών έργων, ανάθεσης συμβάσεων, αποτελεσματικού εσωτερικού ελέγχου, διαχείρισης ποιότητας και παρακολούθησης βασικών δεικτών απόδοσης.

Νίκος Καραγιάννης

Πηγή- Αναδημοσίευση: ypodomes.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Μεγάλα έργα περιλαμβάνει η νέα «σοδειά» εντάξεων έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης. Από αρχές Ιουλίου και μέχρι τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου, στο Ταμείο Ανάκαμψης...

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Νέες αρμοδιότητες της που είναι η αδειοδότηση και η παρακολούθηση έργων αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα ξεκινά να εξασκεί η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων Πιο...

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Προσφορές έως τα τέλη Σεπτεμβρίου καλούνται να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι για την κατασκευή του νέου μέγα- φωτοβολταϊκού πάρκου που κατασκευάζει στην Πτολεμαίδα η ΔΕΗ...

ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Αναβιώνει το εγχείρημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης λιμένων της Βορείου Ελλάδος και της Βουλγαρίας. To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσλαμβάνει νομικό σύμβουλο για τη σύσταση...

Το σχόλιο της ημέρας

Παρενέργειες

No posts yet.

Βρείτε μας στο Facebook