Μετά από πρόταση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Κινητικότητας Georges Gilkinet, το Υπουργικό Συμβούλιο του Βελγίου ενέκρινε, την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου, ένα προσχέδιο νόμου σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών των τρένων. Σύμφωνα με την πρόταση, όλα τα νέα τρένα στο Βέλγιο από το 2025 και μετά θα είναι εξοπλισμένα με τουλάχιστον οκτώ προκαθορισμένους χώρους για τη μεταφορά ποδηλάτων.
Τα τρένα και τα ποδήλατα αποτελούν τις δύο πιο αποτελεσματικές και βιώσιμες επιλογές κινητικότητας στην ΕΕ
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα ενισχύσει τη στρατηγική της Εθνικής Σιδηροδρομικής Εταιρείας του Βελγίου (NMBS/SNCB) για το 2021 για το τρένο και το ποδήλατο, στόχος της οποίας είναι να αυξήσει τη συνολική χωρητικότητα για ποδήλατα στα τρένα, να παρέχει ασφαλέστερη στάθμευση ποδηλάτων, να εξασφαλίσει σαφή σήμανση και καλύτερη ενημέρωση των επιβατών.
Αυτό το νομοσχέδιο προκύπτει ως αποτέλεσμα της εναρμόνισης ενός υφιστάμενου βελγικού νόμου του 2014 για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών και ενός κανονισμού του 2021 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών των σιδηροδρόμων.
Το άρθρο 6.4 του τελευταίου κανονισμού υποχρεώνει τα κράτη μέλη της ΕΕ να εξοπλίσουν όλα τα τρένα τους, με τουλάχιστον τέσσερις θέσεις για ποδήλατα. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) υποστηρίζει αυτήν την πρόταση και ελπίζει ότι οι ευρύτερες φιλοδοξίες που επιδεικνύει ο βελγικός νόμος θα χρησιμεύσουν ως ισχυρό παράδειγμα για να το ακολουθήσουν και άλλα κράτη μέλη.
Η υπέρβαση των τεσσάρων και η επιβολή τουλάχιστον οκτώ καθορισμένων θέσεων για ποδήλατα στα τρένα είναι σύμφωνη με τις απαιτήσεις της ECF για τη σύνδεση των δύο πιο αποτελεσματικών και βιώσιμων επιλογών κινητικότητας στην ΕΕ.
Οι συνέργειες ποδηλασίας και σιδηροδρόμων αναμένεται να αυξηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια
Οι συνέργειες ποδηλασίας και σιδηροδρόμων προσφέρουν, στους ευρωπαίους φορείς χάραξης πολιτικής, ισχυρά εργαλεία για τη μείωση των εκπομπών ρύπων που προκύπτουν από τις μεταφορές και για την επίτευξη του προβλεπόμενου στόχου της ουδετερότητας από τον άνθρακα.
Δυστυχώς, ωστόσο το εργαλείο αυτό έχει για καιρό αγνοηθεί ή υποχρησιμοποιηθεί. Τα τρένα θα πρέπει να εξοπλιστούν εκ των υστέρων με επαρκή αριθμό θέσεων για ποδήλατα και η μετάβαση μεταξύ των μέσων θα πρέπει να γίνεται απρόσκοπτα ενώ και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα πρέπει να είναι εξοπλισμένοι με επαρκή και ασφαλή χώρο στάθμευσης ποδηλάτων.
Αυτές οι πρόσφατες εξελίξεις λίγο πριν το τέλος της χρονιάς στο Βέλγιο, μας αφήνουν, με μια δόση αισιοδοξίας για το ότι μια αλλαγή προς το καλύτερο βρίσκεται προ των πυλών.
Πηγή- Αναδημοσίευση: carselectric.gr