Θετικά προσκείμενη απέναντι στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εμφανίζεται η πλειοψηφία των Ελλήνων οδηγών, όπως προκύπτει από έρευνα της LeasePlan, η οποία διεξήχθη σε 22 διαφορετικές χώρες. Ωστόσο, αυτή η θετική διάθεση -προς το παρόν- δεν αντικατοπτρίζεται στις πωλήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, το 84% τάσσεται υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων, ποσοστό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τα προ-τριετίας επίπεδα (55%). Πρόκειται, μάλιστα, για το τρίτο υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις εξεταζόμενες χώρες.
Ως προς την πρόθεση χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος, το 80% των Ελλήνων εμφανίζεται θετικό προς ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Το 44% δε, δηλώνει ότι είναι «σχεδόν βέβαιο» ότι θα μεταβεί σε ηλεκτρικό Ι.Χ. και το 36% ότι «είναι πιθανό».
Όσον αφορά τα κίνητρα απόκτησης ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού Ι.Χ. αυτοκινήτου, το 65% παραπέμπει στα περιβαλλοντικά οφέλη, ποσοστό αυξημένο κατά 19% σε σχέση με τον μέσο όρο των 22 χωρών.
Παράλληλα, το 67% απαντά το χαμηλότερο κόστος χρήσης και το 48% οι φορολογικές ελαφρύνσεις. Τα αντίστοιχα ποσοστά στις υπόλοιπες χώρες κυμαίνονται σε 47% και 33%, αντίστοιχα.
Ωστόσο, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι τόσο εύκολη όσο μοιάζει, καθώς στην Ελλάδα ο βασικός ανασταλτικός παράγοντας εδράζεται στο κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού Ι.Χ., όπως εκτιμά το 65% των ερωτηθέντων (57% ο γενικός μέσος όρος).
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το 47% των Ελλήνων (35% ο γενικός μέσος όρος), πρόβλημα προκύπτει κι από την έλλειψη επαρκών υποδομών φόρτισης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιανουάριο του 2021, το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων στις νέες πωλήσεις Ι.Χ. οχημάτων εκτινάχθηκε από 0,6% σε 5%, ενώ εξίσου μεγάλη άνοδος καταγράφηκε και στα υβριδικά (από 11,7% σε 22,1%).
Βέβαια, τα συγκεκριμένα ποσοστά παραμένουν πολύ χαμηλότερα συγκριτικά με τα αντίστοιχα στις χώρες της Ε.Ε., όπου η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης είναι σαφώς υψηλότερη.
ΠΗΓΗ: MoneyReview
Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων