Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ
Κατεπείγουσα η ανάγκη επιλογής νέων κορυφαίων στελεχών στην ΑΚΤΩΡ, ποια ονόματα συζητούνται. Σενάρια για συνεργασίες κορυφαίων εταιρειών του κατασκευαστικού κλάδου.
Πριν καν εγκατασταθεί η νέα διοίκηση στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, φουντώνει η ονοματολογία για τα στελέχη που θα αναλάβουν τις σημαντικότερες θυγατρικές της και κυρίως την ΑΚΤΩΡ. Η τελευταία θα χρειαστεί νέα διοίκηση άμεσα, αφού υπάρχει πίεση χρόνου, καθώς διεκδικεί νέα έργα ή συμβάσεις παραχώρησης και μέσα στις επόμενες ημέρες πρέπει να υποβάλλει προσφορές. Ήδη κυκλοφορούν διάφορα ονόματα για τους νέους επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ, χωρίς προς το παρόν να έχουν επιβεβαιωθεί οι σχετικές πληροφορίες.
Για παράδειγμα ακούγεται πως ο επιχειρηματίας Χρήστος Παναγιωτόπουλος ενδέχεται να αναλάβει τη θέση του προέδρου της ΑΚΤΩΡ που κατείχε ο κ. Αναστ. Καλλιτσάντσης. Ο κ. Παναγιωτόπουλος, άσπονδος εχθρός του κ. Καλλιτσάντση τα τελευταία χρόνια, είχε ταχθεί με την ολλανδική Reggeborgh στη μάχη για τον έλεγχο του ομίλου. Είναι επίσης ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της REDS, της θυγατρικής του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ στο χώρο των ακινήτων, και είχε συγκρουστεί με τη διοίκησή της με αφορμή τις καθυστερήσεις στην αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου.
Στην αγορά κατασκευών αναζητούν τον άνθρωπο που θα καθίσει στην ηλεκτρική καρέκλα του διευθύνοντος συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, που κατείχε τα τελευταία χρόνια ο κ. Αλέξανδρος Εξάρχου. Ακούστηκε ακόμα και το όνομα του επιχειρηματία Κωνσταντίνου Τούμπουρου, ο οποίος είναι μη εκτελεστικό μέλος στο Δ.Σ. της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και στενός συνεργάτης των Ολλανδών. Οι γνωρίζοντες θεωρούν πως δεν υπάρχει τέτοιο σχέδιο και επισημαίνουν πως αναζητείται έμπειρο στέλεχος από την αγορά δημοσίων έργων. Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ επανέρχεται η γνωστή φιλολογία περί ενδιαφέροντος του πρώην επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ Δημήτρη Κούτρα, που σήμερα είναι μέτοχος και πρόεδρος της Intrakat του ομίλου Intracom.
Ανεξάρτητα από τη φημολογία, είναι σαφές πως η είσοδος των Ολλανδών στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ μπορεί να οδηγήσει σε ντόμινο εξελίξεων στην κορυφή του κατασκευαστικού κλάδου. Για παράδειγμα, μέχρι στιγμής δεν έχει διαψευστεί η πληροφορία σύμφωνα με την οποία η Mytilineos θα συνεργαστεί με την ΑΒΑΞ στο διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, ενώ επιδιώκεται ευρύτερη συνεργασία των δύο πλευρών.
Κατά το ίδιο πρότυπο, ο όμιλος Intracom μπορεί να βλέπει θετικά μια πιθανή συνεργασία με την ΑΚΤΩΡ, αν βέβαια οι Ολλανδοί αποφασίσουν να βγάλουν εκτός ΕΛΛΑΚΤΩΡ τις κατασκευές. Οι τελευταίες φόρτωσαν τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ με ζημιές περίπου ενός δισ. ευρώ την τελευταία δεκαετία και θα χρειαστούν πρόσθετα κεφάλαια άνω των 100 εκατ. ευρώ για να ισορροπήσουν.
Ο ανταγωνισμός προσπαθεί στην ουσία να ακολουθήσει τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ο οποίος τα τελευταία χρόνια ανέλαβε σημαντικά έργα και συμβάσεις, από το βόρειο τμήμα του οδικού άξονα Ε65 μέχρι τη Σύμπραξη (ΣΔΙΤ) για τη διαχείριση απορριμμάτων Πελοποννήσου, την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης και το νέο καζίνο στο Ελληνικό.
Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων
ΠΗΓΗ: BusinessDaily