Βρειτε μας στα Social Media

Τι ψάχνετε;

ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

H αναβάθμιση και ανάπτυξη του σιδηροδρόμου: το «πράσινο» μέσο μεταφοράς του μέλλοντος

Οι πολίτες πρέπει να εμπιστευθούν ξανά τον ελληνικό σιδηρόδρομο ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται σημαντικές αλλαγές και επενδύσεις.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, ανέφερε εσχάτως ότι: «Ο σιδηρόδρομος είναι το μέσο μεταφοράς του μέλλοντος για διάφορους λόγους, που λίγο πολύ είναι γνωστοί, όπως άνετη, γρήγορη, ασφαλής μετακίνηση και μεταφορά αγαθών» και ότι «είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης η αναβάθμιση και η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου». [1]

Ο σιδηρόδρομος, αποτελεί το κατεξοχήν «πράσινο» μέσο καθώς μπορεί να τροφοδοτείται με καθαρή ενέργεια. Μάλιστα, η βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει ο ΟΣΕ στην αγορά τρένων υδρογόνου αποτέλεσε μια εξαιρετικά θετική είδηση.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κινητοποιεί ήδη τις χώρες αλλά και τις κοινωνίες για το σιδηρόδρομο και την ανάπτυξή του. [2] Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είχε επισημάνει ότι: «Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα», πως «Πιο συγκεκριμένα, προχωράμε στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη. Αλλά αναβαθμίζουμε και το υφιστάμενο δίκτυο και εγκαθιστούμε συστήματα ηλεκτροκίνησης. Επιπλέον, προχωράμε με Μνημόνιο Συνεργασίας 10+ 5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για εκτέλεση υπηρεσιών Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας. Κάτι που αποτελεί μια σπουδαία επένδυση» και πως «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη λάβει την πολιτική απόφαση, το 2021 να είναι στην πράξη το Ελληνικό Έτος Σιδηροδρόμων». [3]

Συνεπώς, εμφαίνεται ότι η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται προσηλωμένη στην άμεση ανάπτυξη και αναβάθμισή του ελληνικού σιδηροδρόμου ώστε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο. Εκτός από τις προσλήψεις που δρομολογούνται (200 άτομα) στον ΟΣΕ, τα έργα επεκτάσεων του σιδηρόδρομου αναλαμβάνει η ΕΡΓΟΣΕ και τα έργα ανατάξεων του εν λειτουργία δικτύου ο ΟΣΕ. Ο τελευταίος, διατηρεί επιπροσθέτως και το στρατηγικό σχεδιασμό. Έτσι, διευκολύνεται η διαχείριση και υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων σε όλο το δίκτυο. Παράλληλα, σημαντική είναι η αποσαφήνιση της ιδιοκτησίας σιδηροδρομικής υποδομής και σιδηροδρομικών κτηρίων μεταξύ ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ (αυτό αφορά κυρίως την εμπορική εκμετάλλευση των κτηρίων). Αλλά, το ζητούμενο είναι οι δύο μεγάλοι σταθμοί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να μετατραπούν σε σύγχρονους τερματικούς σταθμούς με βάση τα ευρωπαϊκά και τα διεθνή πρότυπα. [4]  Η εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου εξαρτάται πράγματι από το αν ο ΟΣΕ θα καταφέρει να ολοκληρώσει το σύνολο των διαγωνισμών, μαζί με τα έργα εκσυγχρονισμού της ΕΡΓΟΣΕ έως το 2024.

Διοικητικές αλλαγές έλαβαν χώρα και στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανήκει στη Ferrovie dello Stato, μετά τη παραίτηση του Φίλιππου Τσαλίδη. [5] Η ανακοίνωση της εταιρείας υπογραμμίζει ξεκάθαρα τον αειφορικό προσανατολισμό που υπάρχει, καθώς αναφέρει χαρακτηριστικά πως: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. συνεχίζει με συνέπεια το επιχειρησιακό της πλάνο με στόχο να αποτελέσει την πρώτη επιλογή βιώσιμων, ολοκληρωμένων μεταφορών στην Ελλάδα, δημιουργώντας παράλληλα ένα συνεχώς αποδοτικότερο πλαίσιο μεταφορών μηδενικού αποτυπώματος στο περιβάλλον. Ειδικότερα, για το αμέσως επόμενο διάστημα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προσβλέπει σε σημαντικές συνέργειες με τις Κυβερνητικές Αρχές και τα αρμόδια υπουργεία ώστε να επιταχυνθεί η ανανέωση του στόλου οχημάτων με νέα τρένα υδρογόνου καθώς και η εφαρμογή ενός συστήματος car και bike sharing που θα συνδέει αρμονικά τον σιδηρόδρομο με τις πόλεις». [6]

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, γίνεται μια τεράστια προσπάθεια ώστε να εμπιστευτούν ξανά οι πολίτες τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Μέσω της ύπαρξης ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου, η χώρα μας θα μπορέσει να διαδραματίσει διεθνή ρόλο στις μεταφορές του μέλλοντος αλλά και να επιταχύνει τη βιώσιμή της ανάπτυξη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

Νίκος Χιωτάκης: Η Διοίκηση του κ. Θωμάκου επιβάλλει στους συμπολίτες μας αδικαιολόγητα αυξήσεις στα ανταποδοτικά τέλη, χωρίς να βελτιώνει την κατάσταση στη καθαριότητα. Η...

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Είναι δεδομένο ότι η μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλού άνθρακα και χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος αποτελεί προτεραιότητα ύψιστης σημασίας για τα Ευρωπαϊκά κράτη τα οποία...

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

«Ο εθνικός κλιματικός νόμος είναι ιστορικής σημασίας καθώς ορίζει το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας για τη σταδιακή μείωση των ανθρωπογενών εκπομπών αερίων του...

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

Εσχάτως, η Επιτροπή ενέκρινε τρεις νέες πρωτοβουλίες που είναι απαραίτητες για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Η Επιτροπή προτείνει νέους κανόνες για την ανάσχεση...

Το σχόλιο της ημέρας

Παρενέργειες

No posts yet.

Βρείτε μας στο Facebook