Βρειτε μας στα Social Media

Τι ψάχνετε;

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Η ελληνική κυβέρνηση παραμένει πιστή στο χρονοδιάγραμμά της για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος

Μικροκινητικότητα, σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας, ευφυείς μεταφορές, ηλεκτροκίνηση και έξυπνη κινητικότητα παραμένουν πρώτη προτεραιότητα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Η Αστυπάλαια, αποτελεί το πρώτο πράσινο και λειτουργικά έξυπνο νησί της Μεσογείου. [1] Το παράδειγμα αυτό είναι μια σημαντική επιτυχία της χώρας μας στο τομέα της αειφορίας, η οποία σχολιάστηκε θετικά διεθνώς. Εσχάτως, ακολούθησε η Χάλκη που αποτελεί το πρώτο GR- eco island της Ελλάδας.

Η πρόοδος της τεχνολογίας, η χρηματοδότηση και οι στοχευμένες κυβερνητικές πολιτικές είναι απαραίτητες για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πράγματι, ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το ¼ της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, συμβάλλει στην κλιματική κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελεί τη βασική αιτία της ηχορύπανσης, της κυκλοφοριακής συμφόρησης αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων. Ειδικά στις πόλεις, η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ένα χρόνιο πρόβλημα που επηρεάζει την υγεία των πολιτών. Ο ρόλος της ηλεκτρικής ενέργειας στη πράσινη μετάβαση είναι εξαιρετικά σημαντικός.

Θα πρέπει να τονισθεί πως η ελληνική κυβέρνηση παραμένει πιστή στο χρονοδιάγραμμά της, παρά τις προκλήσεις της ενεργειακής οικονομίας. Ωστόσο, εμφαίνεται ότι η ισχυρή πολιτική βούληση έχει μετατραπεί σε δράση για την ενίσχυση της πράσινης μετάβασης της χώρας. Σαφώς, η περαιτέρω ώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι ένας από τους κύριους στόχους.

Το υπουργείο περιβάλλοντος και ενέργειας δίνει μεγάλη βαρύτητα στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ώστε να περιοριστούν πολύ περισσότερο οι ρύποι. Είναι γνωστό πως το 2019 κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Ελλάδας 1.345 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το 2020, ταξινομήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά οχήματα. Έκτοτε, ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς. [2] Βεβαίως, το στοίχημα παραμένει ο περιορισμός των δυσκολιών που ενδεχομένως να αντιμετωπίζουν οι πολίτες. Η άμεση ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών σε όλη τη χώρα είναι απαραίτητη. Μάλιστα, αυτό είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο την Ελλάδα. [4]

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, η χώρα μας υποχρεώνεται να υιοθετήσει μια πολιτική μείωσης της εκπομπής ρύπων, με κύριο στόχο να γίνουν οι πόλεις φιλικότερες προς το περιβάλλον. [3]  Στο πρόσφατο παρελθόν, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, ανέφερε χαρακτηριστικά πως: «έχουμε δρομολογήσει σημαντικές παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου της χώρας, την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος, το οποίο μαζί με την ηλεκτροπαραγωγή και τις μεταφορές αποτελούν τις μεγαλύτερες πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης». [5]

Είναι αξιοσημείωτο ότι η ΔΕΗ έχει θέσει εξαιρετικά φιλόδοξους στόχους στο τομέα της ηλεκτροκίνησης και στοχεύει στην ανάπτυξη δικτύου 10 χιλιάδων φορτιστών πανελλαδικά. Παράλληλα, είναι ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδεται στον εν λόγω τομέα ο διαγωνισμός της ΔΕΗ με αντικείμενο την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και υποστήριξης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, είναι δεδομένο αλλά και εύλογο να υπάρχει ενδιαφέρον για τη μακροπρόθεσμη επιχειρηματική ανάπτυξη της εταιρείας στην αγορά της ηλεκτροκίνησης. [6]

Στη δραστική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, θα συμβάλλουν ιδιαιτέρως και τα έργα υποδομών που έχουν ήδη δρομολογηθεί και αφορούν τα μέσα σταθερής τροχιάς (τα οποία θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές). Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό, πραγματοποιούν σήμερα το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετρό στην ιστορία της χώρας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. [7]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

Νίκος Χιωτάκης: Η Διοίκηση του κ. Θωμάκου επιβάλλει στους συμπολίτες μας αδικαιολόγητα αυξήσεις στα ανταποδοτικά τέλη, χωρίς να βελτιώνει την κατάσταση στη καθαριότητα. Η...

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Είναι δεδομένο ότι η μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλού άνθρακα και χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος αποτελεί προτεραιότητα ύψιστης σημασίας για τα Ευρωπαϊκά κράτη τα οποία...

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

«Ο εθνικός κλιματικός νόμος είναι ιστορικής σημασίας καθώς ορίζει το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας για τη σταδιακή μείωση των ανθρωπογενών εκπομπών αερίων του...

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

Εσχάτως, η Επιτροπή ενέκρινε τρεις νέες πρωτοβουλίες που είναι απαραίτητες για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Η Επιτροπή προτείνει νέους κανόνες για την ανάσχεση...

Το σχόλιο της ημέρας

Παρενέργειες

No posts yet.

Βρείτε μας στο Facebook