Μετά από δεκαετίες στασιμότητας και αβεβαιότητας, η βιομηχανία του υδρογόνου φαίνεται να είναι προετοιμασμένη για ‘’απογείωση’’. Ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών και βιομηχανιών επενδύουν σε τεχνολογίες υδρογόνου χαρακτηρίζοντας το ως το «καύσιμο του μέλλοντος». Εν τω μεταξύ, εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας προβλέπουν ότι το υδρογόνο θα μπορούσε να γίνει μια πηγή ενέργειας παγκοσμίως, όπως το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ καθόρισε τη νέα της στρατηγική για το υδρογόνο ως μέσο επίτευξης του στόχου της να επιτύχει ανθρακική ουδετερότητα για όλες τις βιομηχανίες της έως το 2050. Αναμένεται η ανάπτυξη τουλάχιστον 40 gigawatts ηλεκτρολυτών εντός των συνόρων της και παρόμοιο ποσό δυναμικότητας πράσινου υδρογόνου σε γειτονικές χώρες με τις οποίες συνδέεται ενεργειακά.
Οι εταιρίες που ηγούνται την τεχνολογία του πράσινου υδρογόνου παγκοσμίως ένωσαν τις δυνάμεις τους σε έναν φιλόδοξο στόχο, να οδηγήσουν δηλαδή την παραγωγή πράσινου υδρογόνου σε 50πλάσιο επίπεδο τα επόμενα έξι χρόνια. Η Πρωτοβουλία Green Hydrogen Catapult είναι ένα δημιούργημα των ιδρυτικών συνεργατών της Σαουδικής Ομάδας καθαρής ενέργειας ACWA Power, της Αυστραλιανής εταιρείας ανάπτυξης έργων CWP Renewables, των ευρωπαϊκών ενεργειακών γιγάντων Iberdrola και Ørsted, της κινεζικής κατασκευαστής ανεμογεννητριών Envision, της ιταλικής ομάδας φυσικού αερίου Snam και της Yara, μιας νορβηγικής εταιρείας παραγωγής λιπασμάτων.
Το υψηλό κόστος είναι ο κυριότερος λόγος για τον οποίο η αγορά υδρογόνου έχει καθυστερήσει σε μια εποχή που ο τομέας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας βρίσκεται σε άνθηση. Για παράδειγμα, σκεφτείτε ότι η τροφοδοσία ενός οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV) στην Καλιφόρνια κοστίζει περίπου 16,50 $ το γαλόνι σε σύγκριση με 3,182 $ ανά γαλόνι της βενζίνης. Τα ελαφριά FCEV είναι συνήθως 2,5 φορές καλύτερα σε απόδοση από τα οχήματα με βενζίνη, πράγμα που σημαίνει ότι η επίτευξη ισοτιμίας τιμών με τη βενζίνη θα απαιτούσε 1 γαλόνι υδρογόνου να κοστίζει όχι περισσότερο από 8,08 $.
Οι παράγοντες της βιομηχανίας του υδρογόνου αποδίδουν τις υψηλότερες τιμές στη μικρή κλίμακα της μέχρι τώρα ανάπτυξης της τεχνολογίας, σημειώνοντας πως τα επόμενα χρόνια μαζική παραγωγή ηλεκτρολυτών θα μειώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την τιμή του υδρογόνου. Φυσικά το πράσινο υδρογόνο δεν απευθύνεται μόνο σε οχήματα αλλά και σε εργοστάσια καθώς διαθέτει ως καύσιμο τις δυνατότητες να υποκαταστήσει το πετρέλαιο και ο φυσικό αέριο.
Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων