‘’Το υδρογόνο σηματοδοτεί την έναρξη μιας επανάστασης στην οποία η Ευρώπη ηγείται. Έχουμε άμεσες ευκαιρίες στα χέρια μας. Κάποιες προέκυψαν από το σχεδιασμό, κάποιες από τις συγκυρίες. Βρισκόμαστε ένα έτος μετά την ανακοίνωση της πράσινης συμφωνίας, με τα μάτια μας να είναι σταθερά στραμμένα στους στόχους για την ενεργειακή μετάβαση της Ευρώπης αλλά και όλου του πλανήτη. Απέχουμε μια δεκαετία από την μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% (2030) και μια γενιά από την οικονομία μηδενικών εκπομπών (2050).’’, δήλωσε η Ευρωπαία Επίτροπος Kadri Simson, στην ομιλία της στο Ευρωπαϊκό Φόρουμ Υδρογόνου.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις εφαρμογές της τεχνολογίας των κυψελών υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη.
‘’Η Airbus ανακοίνωσε την ανάπτυξη νέων αεροπλάνων με υδρογόνο μηδενικών εκπομπών, η Ιταλική εταιρία ναυπήγησης Fincantieri, έχει αρχίσει να εργάζεται στο πρώτο της πλοίο μηδενικών εκπομπών, ZEUS. Παράλληλα, στη γερμανική πόλη Meckenheim έχουν εισαγάγει έναν στόλο λεωφορείων με 35 υβριδικά λεωφορεία κυψελών καυσίμου υδρογόνου και δύο σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου. Αυτός είναι ο μεγαλύτερος στόλος λεωφορείων κυψελών καυσίμου υδρογόνου στην Ευρώπη και η πρώτη υποδομή υδρογόνου τέτοιας κλίμακας, στις δημόσιες συγκοινωνίες.’’
Η Kadri Simsons τέλος, επεσήμανε πως η ΕΕ έχει υλοποιήσει μεθοδικά έναν κεντρικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη υποδομών υδρογόνου στην Ευρώπη, ένα σχέδιο το οποίο συμπίπτει με τα επιμέρους σχέδια ορισμένων κρατών-μελών.
‘’Η Ισπανία και η Γαλλία έχουν δημοσιεύσει τις δικές τους στρατηγικές υδρογόνου, με την Ισπανία να συμπεριλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη πράσινου υδρογόνου στο σχέδιο ανάκτησης και ανθεκτικότητάς της ενώ και πολλά άλλα κράτη μέλη κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Η Πολωνία, η Ιταλία και η Αυστρία θα ακολουθήσουν τα βήματά τους με τις δικές τους στρατηγικές υδρογόνου στο εγγύς μέλλον. Η Πορτογαλία και οι Κάτω Χώρες εργάζονται από κοινού για να αναπτύξουν μια στρατηγική αλυσίδα αξίας σημαντικών εξαγωγών για την παραγωγή και μεταφορά πράσινου υδρογόνου. Και ξέρω ότι η Γερμανία και η Γαλλία σχεδιάζουν να ενώσουν και να αναπτύξουν από κοινού έργα υδρογόνου μεγάλης κλίμακας σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας’’ δήλωσε η ευρωπαία Επίτροπος.
Θα πρέπει να σημειωθεί ωστόσο, ότι παρά τον ενθουσιώδη τρόπο με τον οποίο οι αξιωματούχοι της ΕΕ υποδέχονται το υδρογόνο, στα ενεργειακά φόρα της Ευρώπης, μαίνεται έντονη η συζήτηση για το κατά πόσο αυτό το υδρογόνο θα πρέπει να είναι αποκλειστικά «πράσινο» δηλαδή να παράγεται με ΑΠΕ ή μπορεί να είναι και «μπλε», δηλαδή να παράγεται με φυσικό αέριο και άλλες μεθόδους που δεν έχουν μηδενικές εκπομπές.
Η πρώτη περίπτωση είναι πιο καθαρή αλλά και πιο ακριβή, ενώ η δεύτερη λιγότερο καθαρή αλλά σωρευτικά με την παραγωγή πράσινο υδρογόνου μπορεί να φέρει τις απαιτούμενες οικονομίες κλίμακας και τα κέρδη που είναι απαραίτητα για να προσελκύσουν νέες επενδύσεις στις τεχνολογίες υδρογόνου και συνεπώς ταχύτερη ανάπτυξη τους.
Δείτε live τις τιμές των μετοχών και των εμπορευμάτων