Της Χαράς Αυγερινού,
Ένα βήμα πιο κοντά στην δημιουργία ανταγωνιστικότερης αγοράς φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά φέρνει η συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ ΔΕΣΦΑ, ΡΑΕ και Motor Oil. Τα τρία εμπλεκόμενα μέρη βρήκαν κοινό τόπο ως προς τους όρους ένταξης του έργου «Διώρυγα Gas» της Motor Oil στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) 2021-2030. Ο ΔΕΣΦΑ έχει δεσμευτεί, σύμφωνα με πληροφορίες, να προχωρήσει σε τροποποιήσεις της υποδομής κατόπιν υποδείξεων της ΡΑΕ, οι οποίες θα προκύψουν από τη δημόσια διαβούλευση των εμπλεκόμενων πλευρών. Έτσι επιτυγχάνεται και η εμπλοκή του FSRU (Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Επανεριοποίησης ΦΑ) στους Αγίους Θεοδώρους Κορίνθου. ΡΑΕ, ΔΕΣΦΑ και Motor Oil έχουν έρθει σε συμφωνία ως προς τις λεπτομέρειες που θα εξασφαλίσουν την ένταξη του πλωτού σταθμού στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης, χωρίς ωστόσο να έχουν δημοσιοποιήσει τους όρους και τις λεπτομέρειες της συμφωνίας.
Σημειώνεται ότι το έργο «Διώρυγα Gas» περιλαμβάνει την κατασκευή πλωτής μονάδας αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU). Ο προγραμματισμός θέλει την αγκυροβόλησή του περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου της Motor Oil στην Κόρινθο. Η εκτιμώμενη δυνατότητα παροχής ανέρχεται σε 2-3 bcm/έτος (ακτοπλοϊκή μεταφορά LNG).
Η παραπάνω εξέλιξη εκτιμάται ότι θα καταστήσει ανταγωνιστικότερη την τιμή του φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά, με το όφελος να μετακυλίεται και στους καταναλωτές. Πέραν όμως της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας αυξάνεται η ασφάλεια εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς, ενώ διευρύνεται η χωρητικότητα εισαγωγής φυσικού αερίου στη χώρα και διευκολύνεται η διανομή του.
Στην Motor Oli επικρατούν χαμόγελα καθώς η ίδια υποστηρίζει ότι εισακούστηκαν οι διαμαρτυρίες της σε ΔΕΣΦΑ και ΡΑΕ ενώ πλέον βάζει πλώρη για την εμπορική λειτουργία του «Διώρυγα Gas». Η επενδυτική ευελιξία που διαθέτει πλέον η εταιρεία της δίνει τη δυνατότητα να μιλά ακόμα και για εμπορική λειτουργία του έργου το πρώτο 6μηνο του 2021.