Βρειτε μας στα Social Media

Τι ψάχνετε;

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ

Νορβηγικό πλοίο πράσινου υδρογόνου, χρηματοδοτείται από την ΕΕ

Ένα πρωτότυπο σκάφος που τροφοδοτείται από υδρογόνο μηδενικών εκπομπών θα μπορούσε να πλεύσει στα παράκτια ύδατα της Νορβηγίας μέσα σε λίγα χρόνια, ώστε να μεταφέρει φορτίο και να παραδίδει υδρογόνο σε στρατηγικές περιοχές, αφού το ταμείο έρευνας και καινοτομίας της ΕΕ έχει εκχωρήσει 8 εκατομμύρια ευρώ σε αυτό το πιλοτικό έργο.

Το πλοίο Topeka θα λειτουργεί με μπαταρία 1.000 KWH και ειδική κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, πράγμα που σημαίνει ότι το πλοίο δεν θα εκπέμπει αέρια θερμοκηπίου από τη στιγμή που θα ξεκινήσει, το οποίο έχει προγραμματιστεί για το 2024.

Οι σχεδιαστές του Topeka, θέλουν το πλοίο να εκπληρώσει δύο λειτουργίες στη θάλασσα: τη μεταφορά  φορτίων μεταξύ των νορβηγικών λιμένων, και την παράδοση καύσιμου υδρογόνου κατά μήκος της ακτής.

Το Topeka θα είναι το πρώτο μας βήμα προς τις επεκτάσιμες θαλάσσιες επιχειρήσεις που τροφοδοτούνται με LH2 [υγρό πράσινο υδρογόνο]. Θα δημιουργήσουμε μια πλήρη υποδομή LH2 και εμπορικό οικοσύστημα, ενώ ταυτόχρονα θα αφαιρούμε ετησίως περίπου 25.000 φορτηγά από τους δρόμους », δήλωσε ο Per Brinchmann, αντιπρόεδρος ειδικών έργων στο Wilhelmsen.

Η Energy major Equinor συμμετέχει επίσης στην πρωτοβουλία. Ο ανώτερος εκτελεστικός σύμβουλος Frida Eklöf Monstad δήλωσε ότι «αυτή η υπηρεσία πλοίων μηδενικών εκπομπών θα αποτελέσει πολύτιμο δείκτη της τεχνολογικής ανάπτυξης που υποστηρίζει τις φιλοδοξίες της Equinor να μεταφέρει φορτίο από τον δρόμο στη θάλασσα και να μειώσει κατά το ήμισυ τις εκπομπές από τις θαλάσσιες δραστηριότητες μας στη Νορβηγία έως το 2030»

Για να ενισχύσει τις πιθανότητες της ομάδας να διεκπεραιώσει  το σχέδιο – δεν λειτουργούν επί του παρόντος πλοία πλήρους κλίμακας με υδρογόνο – το ερευνητικό πρόγραμμα της ΕΕ, «Ορίζοντας 2020», διέθεσε 8 εκατομμύρια ευρώ. Μια τελική συμφωνία πρόκειται να συναφθεί μέσα στο έτος.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία αρχίζει σιγά σιγά να συμβαδίζει με την ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, καθώς οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές επιβάλλουν κλιματικούς περιορισμούς σε άλλους τομείς της οικονομίας, όπως οι οδικές μεταφορές και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

ΠΗΓΗ: euractiv

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ

Της Χαράς Αυγερινού Γιατί κρατά κλειστά τα χαρτιά του ΕΛΑΠΕ το υπουργείο Περιβάλλοντος; Επανέρχεται για πολλοστή φορά το αίτημα των φορέων που σχετίζονται με...

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ

Η πολωνική αντιμονοπωλιακή αρχή (UOKiK) ανακοίνωσε σήμερα πως επέβαλε πρόστιμο ρεκόρ 29 δισεκ. ζλότι (6,45 δισεκ. ευρώ) στην Gazprom για την κατασκευή του αγωγού...

BALKAN DESK

Σκόπια – Ανταπόκριση του Bojan Stojkovski Η Βόρεια Μακεδονία πρέπει να κάνει βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση και διαφοροποίηση, με τη χώρα να αντιμετωπίζει ήδη...

BALKAN DESK

Σκόπια – Ανταπόκριση του Bojan Stojkovski Η βουλγαρική κυβέρνηση ξεκίνησε συνομιλίες με εταιρείες των ΗΠΑ σχετικά με την κατασκευή νέου αντιδραστήρα στον πυρηνικό σταθμό...