Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για τους ρύπους στη ναυτιλία- O ρυπαίνων πληρώνει

Με ανακοίνωσή της η ECSA το θεσμικό όργανο εκπροσώπησης των Ευρωπαίων εφοπλιστών, χαιρετίζει την πρόταση του Ευρωβουλευτή και εισηγητή του EU ETS Peter Liese για μια δεσμευτική ρήτρα στις συμφωνίες μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι τελευταίοι θα είναι υπεύθυνοι για το κόστος του EU ETS

H ECSA την ίδια ώρα εκφράζει την υποστήριξή της στην πρόταση του εισηγητή για τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου για τον κλάδο το οποίο θα συγκεντρώνει το 75% των εσόδων.

Άλλωστε το προηγούμενο διάστημα η ECSA είχε αιτηθεί τα δύο αυτά στοιχεία να συμπεριληφθούν στο αναθεωρημένο EU ETS και θεωρεί ότι αυτό το draft report αποτελεί ένα καλό σημείο εκκίνησης για τις μελλοντικές εργασίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το θέμα της «μετακύλισης» του τελικού κόστους προς τους ναυλωτές ήταν συχνή απαίτηση από τη μεριά του εφοπλισμού.

Παράλληλα, υπήρχαν και έντονες αμφισβητήσεις για την απορρόφηση και την προώθηση των κονδυλίων σε άλλους κλάδους της βιομηχανίας, με μικρή εστίαση στη ναυτιλιακή και κυρίως στην πράσινη έρευνα και ανάπτυξη που απαιτεί η ναυτιλιακή κοινότητα στην Ευρώπη. Με τη νέα πρόταση του εισηγητή τα κονδύλια που θα συλλέγονται από τη ναυτιλία, για πρώτη φορά, θα προορίζονται σε έρευνες για τον συγκεκριμένο κλάδο των μεταφορών.

Ο κ. Φίλιππος Φιλής, πρόεδρος της ECSA τόνισε ότι η εισαγωγή μιας δεσμευτικής ρήτρας στις συμφωνίες πλοιοκτητών και ναυλωτών θα διασφαλίσει την ορθή εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» και θα δώσει κίνητρα για τη χρήση περισσότερο αποδοτικών μέτρων και καθαρότερων καυσίμων.

«Το fund είναι ζωτικής σημασίας για τη χρηματοδότηση projects Έρευνας και Ανάπτυξης και για τη μείωσης της διαφοράς τιμής μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων. Είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα παρά το γεγονός ότι η έκθεση χρειάζεται να βελτιωθεί σε μερικά σημεία», τονίζει από την πλευρά του ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Acting Secretary-General της ECSA.

Σε εθνικό επίπεδο, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρετίζει επίσης την έκθεση του Εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με την αναθεώρηση του ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS)

«Η υποβληθείσα έκθεση λαμβάνει υπόψη σε σημαντικό βαθμό τις προτάσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, κυρίως τη συμπερίληψη δεσμευτικής ρήτρας για τον commercial operator και ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου. Αυτές οι αρχές θα βοηθήσουν στη διασφάλιση της βιωσιμότητας του κλάδου μας καθώς και στην επίτευξη των σχετικών περιβαλλοντικών στόχων», σημειώνεται σε ανάρτηση της ΕΕΕ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πηγή- Αναδημοσίευση: Ναυτικά Χρονικά

energyfeed.gr

Recent Posts

Χ. Φαφαλιός: Να δημιουργηθεί στην Ελλάδα Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης για την πράσινη ναυτιλία

«Στον ναυτιλιακό κλάδο διάφοροι οργανισμοί και εταιρίες διαφημίζουν τα πράσινα διαπιστευτήριά τους προβάλλοντας την επιλογή…

5 mins ago

Ελληνικό ντοκιμαντέρ: H «Γενιά των 17»

Η «Γενιά των 17» εστιάζει σε εκείνους που στέκονται στο κατώφλι της ενήλικης ζωής, λίγο…

17 mins ago

Περιβαλλοντικό έγκλημα: Φρικτή δολοφονία τσακαλιών στο εθνικό πάρκο της Στροφυλιάς

Κάποιος άφησε σε πολλά σημεία του εθνικού πάρκου, δηλητηριασμένα δολώματα, τα οποία τα δυο τσακάλια,…

35 mins ago

Κέρι: Εκτός κλιματικών στόχων η παγκόσμια κοινότητα

Το καμπανάκι του κινδύνου έκρουσε ο ειδικός απεσταλμένος του Λευκού Οίκου για θέματα Περιβάλλοντος Για…

1 day ago

«Κάνετε το Κτηματολόγιο… κτήμα σας» με τις εκπαιδευτικές βίντεο- παρουσιάσεις των ψηφιακών εφαρμογών του

Το Ελληνικό Κτηματολόγιο, παρουσιάζει μία σειρά εκπαιδευτικών βίντεο- παρουσιάσεων με γενικό τίτλο «Κάνετε το Κτηματολόγιo…

1 day ago

To LNG εισέρχεται δυναμικά στο ενεργειακό μείγμα- Η Ελλάδα μετατρέπεται σε κόμβο

Ολοκληρώθηκε η πρώτη μη δεσμευτική φάση του Market Test για την εκδήλωση πρόθεσης δέσμευσης δυναμικότητας…

2 days ago