2025- Τα νέα τρένα στο Βέλγιο θα είναι εξοπλισμένα με τουλάχιστον οκτώ χώρους για τη μεταφορά ποδηλάτων

Μετά από πρόταση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Κινητικότητας Georges Gilkinet, το Υπουργικό Συμβούλιο του Βελγίου ενέκρινε, την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου, ένα προσχέδιο νόμου σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών των τρένων. Σύμφωνα με την πρόταση, όλα τα νέα τρένα στο Βέλγιο από το 2025 και μετά θα είναι εξοπλισμένα με τουλάχιστον οκτώ προκαθορισμένους χώρους για τη μεταφορά ποδηλάτων.

Τα τρένα και τα ποδήλατα αποτελούν τις δύο πιο αποτελεσματικές και βιώσιμες επιλογές κινητικότητας στην ΕΕ

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα ενισχύσει τη στρατηγική της Εθνικής Σιδηροδρομικής Εταιρείας του Βελγίου (NMBS/SNCB) για το 2021 για το τρένο και το ποδήλατο, στόχος της οποίας είναι να αυξήσει τη συνολική χωρητικότητα για ποδήλατα στα τρένα, να παρέχει ασφαλέστερη στάθμευση ποδηλάτων, να εξασφαλίσει σαφή σήμανση και καλύτερη ενημέρωση των επιβατών.

Αυτό το νομοσχέδιο προκύπτει ως αποτέλεσμα της εναρμόνισης ενός υφιστάμενου βελγικού νόμου του 2014 για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών και ενός κανονισμού του 2021 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών των σιδηροδρόμων.

Το άρθρο 6.4 του τελευταίου κανονισμού υποχρεώνει τα κράτη μέλη της ΕΕ να εξοπλίσουν όλα τα τρένα τους, με τουλάχιστον τέσσερις θέσεις για ποδήλατα. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) υποστηρίζει αυτήν την πρόταση και ελπίζει ότι οι ευρύτερες φιλοδοξίες που επιδεικνύει ο βελγικός νόμος θα χρησιμεύσουν ως ισχυρό παράδειγμα για να το ακολουθήσουν και άλλα κράτη μέλη.

Η υπέρβαση των τεσσάρων και η επιβολή τουλάχιστον οκτώ καθορισμένων θέσεων για ποδήλατα στα τρένα είναι σύμφωνη με τις απαιτήσεις της ECF για τη σύνδεση των δύο πιο αποτελεσματικών και βιώσιμων επιλογών κινητικότητας στην ΕΕ.

Οι συνέργειες ποδηλασίας και σιδηροδρόμων αναμένεται να αυξηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια

Οι συνέργειες ποδηλασίας και σιδηροδρόμων προσφέρουν, στους ευρωπαίους φορείς χάραξης πολιτικής, ισχυρά εργαλεία για τη μείωση των εκπομπών ρύπων που προκύπτουν  από τις μεταφορές και για την επίτευξη του προβλεπόμενου στόχου της ουδετερότητας από τον άνθρακα.

Δυστυχώς, ωστόσο το εργαλείο αυτό έχει για καιρό αγνοηθεί ή υποχρησιμοποιηθεί. Τα τρένα θα πρέπει να εξοπλιστούν εκ των υστέρων με επαρκή αριθμό θέσεων για ποδήλατα και η μετάβαση μεταξύ των μέσων θα πρέπει να γίνεται απρόσκοπτα ενώ και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα πρέπει να είναι εξοπλισμένοι με επαρκή και ασφαλή χώρο στάθμευσης ποδηλάτων.

Αυτές οι πρόσφατες εξελίξεις λίγο πριν το τέλος της χρονιάς στο Βέλγιο, μας αφήνουν, με μια δόση αισιοδοξίας για το ότι μια αλλαγή προς το καλύτερο βρίσκεται προ των πυλών.

Πηγή- Αναδημοσίευση: carselectric.gr

energyfeed.gr

Recent Posts

Το νέο πρόγραμμα για τα φωτοβολταϊκά στέγης αναμένεται να ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο

Αναμένεται άμεσα η δημοσίευση της υπουργικής απόφασης, σταθερή η τιμή πώλησης του ρεύματος για συμβάσεις…

17 mins ago

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας σήμερα- Ο νέος διαχωρισμός του

Με πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών αποφασίστηκε επισήμως ο…

25 mins ago

Πλαστικό, φυσικό, ενοικιαζόμενο ή αγορασμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο- Ποιο έχει μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα;

Μπορεί οι περισσότεροι να έχουν προλάβει και να έχουν στολίσει Χριστουγεννιάτικο δέντρο για τα φετινά Χριστούγεννα,…

24 hours ago

Έξι λόγοι που τα πλαστικά είναι υπεύθυνα για την κλιματική αλλαγή

Ποια είναι η σχέση ανάμεσα στα πλαστικά και τους τυφώνες Σάντι και Κατρίνα στις Ηνωμένες…

24 hours ago

Ζημιές 150 δισ. ευρώ προκάλεσαν τα δέκα πιο ακραία φαινόμενα που έπληξαν τον πλανήτη

Ζημιές ύψους 150 δισεκατομμυρίων ευρώ προκάλεσαν τα δέκα πιο ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν τον…

1 day ago

Covid Free Wallet- Βήμα βήμα πως να κατεβάσετε την ψηφιακή ταυτότητα στο κινητό

Στην ψηφιακή ταυτότητα εμφανίζονται μόνο το ονοματεπώνυμο, η ημερομηνία γέννησης, η φωτογραφία της αστυνομικής ταυτότητας…

1 day ago