Στην αγορά 15 τρένων υδρογόνου πρόκειται να προχωρήσει η ΓΑΙΑΟΣΕ, η κρατική εταιρεία στην οποία ανήκει το σύνολο του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί σήμερα η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσα στην επόμενη χρονιά, όπως προβλέπεται σε νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα. Η χρηματοδότηση των τρένων αυτών θα προέλθει κατά 40% από την ΓΑΙΑΟΣΕ και κατά 60% από την Ε.Ε
Την προμήθεια των τρένων υδρογόνου είχε προαναγγείλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ την επιβεβαίωσε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, προκαλώντας την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, με τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Παππά να δηλώνει πως η κυβέρνηση και θα επιδοτεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα της νοικιάζει τρένα που αγοράζονται με τα χρήματα των φορολογουμένων.
Τα τρένα υδρογόνου θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε γραμμές όπου ακόμα δεν έχει φτάσει η ηλεκτροκίνηση όπως στη Μακεδονία και τη Θράκη, τη Θεσσαλία (αν τα τρένα φτάσουν πριν την ολοκλήρωση των έργων για την ηλεκτροκίνηση), αλλά ακόμα και την Πελοπόννησο, εφόσον προχωρήσουν οι εργασίες ανάταξης των γραμμών.
Όπως προβλέπεται επίσης στο ίδιο νομοσχέδιο, δίνεται παράταση στην ισχύουσα σύμβαση Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) μεταξύ δημοσίου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ισχύει από το 2015) ως και τις 28 Φεβρουαρίου 2022. Μέχρι τότε, αναμένεται να υπογραφεί η νέα σύμβαση με διάρκεια 10+5 ετών, η οποία θα αναφέρει αναλυτικά ποια δρομολόγια θα οφείλει κατ’ ελάχιστον να εκτελεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ θα υπάρχει και πρόβλεψη για επενδύσεις.
Τέλος, σε άλλο άρθρο του νομοσχεδίου, ορίζεται πως παρατείνεται έως τις 30 Ιουνίου 2022 το ακατάσχετο της κρατικής χρηματοδότησης του ΟΣΕ, καθώς και η διάρκεια ισχύος της διάταξης περί αναστολής πληρωμής, συμψηφισμού και διαδικασίας είσπραξης χρεών του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου, προκειμένου να συνεχιστεί κανονικά η είσπραξη της μηνιαίας κρατικής επιδότησης προς τον οργανισμό.
Πηγή- Αναδημοσίευση: Athens Transport