Ο CEO της Salesforce για την αγορά της Ν. Ευρώπης, Ντένις Τεριέν μίλησε στην Καθημερινή για τα επενδυτικά σχέδια της πολυεθνικής
«Αναγνωρίζω τη σημασία της Ελλάδας ως έναν αναπτυσσόμενο τεχνολογικό κόμβο για επιχειρηματίες και τη δυνατότητά της για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών ταλέντων», δηλώνει μιλώντας στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Salesforce για την αγορά της Νότιας Ευρώπης, Ντένις Τεριέν. «Καθώς η Salesforce αναπτύσσεται, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην υποστήριξη των πελατών και των συνεργατών μας στην περιοχή», εξηγεί λίγες μέρες μετά τις αλλεπάλληλες συναντήσεις που είχε στην Αθήνα με κορυφαίους επιχειρηματικούς ομίλους μαζί με την ομάδα του.
Με βάση στοιχεία που έχει στη διάθεσή του, εκτιμάει πως «το ελληνικό οικοσύστημα πελατών και συνεργατών της Salesforce αναμένεται να δημιουργήσει 6.300 νέες θέσεις εργασίας και σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε κύκλο εργασιών μέχρι το 2026». Η Salesforce είναι μια αμερικανική πολυεθνική λογισμικού, που βασίζεται στο cloud, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η οποία παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM), αυτοματοποίησης μάρκετινγκ, ανάλυσης και ανάπτυξης εφαρμογών, με ενεργητικό 66,3 δισ. δολαρίων. Και έχει εμπιστοσύνη στις προοπτικές της ελληνικής αγοράς. Ο κ. Τεριέν τονίζει επίσης πως η έννοια της εργασίας έχει αλλάξει: «Δεν είναι πια ένα μέρος που πηγαίνει κανείς, αλλά το τι κάνει». Τι πιστεύει για το αύριο των επιχειρήσεων; Πως κάθε εταιρεία οφείλει να δημιουργήσει την ψηφιακή της έδρα, η οποία συνδέει τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες για να γίνεται η συνεργασία εύκολη και ευέλικτη.
– Πρόσφατα πολλές εταιρείες τεχνολογίας, αλλά όχι μόνο, έχουν υποστηρίξει την Ελλάδα με επιπλέον επενδύσεις, μεταξύ άλλων, επειδή τη θεωρούν εργοστάσιο παραγωγής ταλέντων. Ποιο είναι το σχέδιο της Salesforce για την Ελλάδα;
– Η Ελλάδα έχει ξεκινήσει ένα σημαντικό ταξίδι ψηφιακής αναμόρφωσης, υποστηριζόμενο από ισχυρή κυβερνητική δέσμευση για επιτάχυνση της ψηφιοποίησης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα προωθούν την ψηφιοποίηση και η Salesforce συμπράττει με οργανισμούς σε όλη τη χώρα, ως αξιόπιστος σύμβουλος, προς υποστήριξη των προσπαθειών τους. Η παρουσία μας εκτείνεται στους τομείς των επικοινωνιών και των μέσων ενημέρωσης, της βιομηχανίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Αναγνωρίζω τη σημασία της Ελλάδας ως έναν αναπτυσσόμενο τεχνολογικό κόμβο για επιχειρηματίες, όπως και τη δυνατότητα που δίνει για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών ταλέντων. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην υποστήριξη των πελατών και των συνεργατών μας στην περιοχή.
– Και ποιοι είναι οι στόχοι σας για την Ελλάδα;
– Σύμφωνα με μια έρευνα του IDC, το ελληνικό οικοσύστημα πελατών και συνεργατών της Salesforce αναμένεται να δημιουργήσει 6.300 νέες θέσεις εργασίας και σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε κύκλο εργασιών μέχρι το 2026. Εξασφαλίζοντας πως οι άνθρωποι φέρουν τις κατάλληλες δεξιότητες για τις δουλειές του αύριο, είμαστε βέβαιοι για την επιτυχία της ψηφιακής οικονομίας. Κοιτώντας μπροστά, είμαστε ενθουσιασμένοι με την προοπτική συμμετοχής μας στην ψηφιακή μεταμόρφωση της Ελλάδας, βοηθώντας επιχειρήσεις και Δημόσιο να ανακάμψουν και να χτίσουν μία νέα, ανθεκτική και βιώσιμη οικονομία και κοινωνία.
– Η Salesforce, στα 22 χρόνια παρουσίας της, έχει σημειώσει ταχεία ανάπτυξη. Πού το αποδίδετε;
– Η Salesforce είναι παγκόσμιος ηγέτης στο CRM, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις οποιουδήποτε μεγέθους και δραστηριότητας να χρησιμοποιούν τεχνολογικές λύσεις αιχμής, όπως το νέφος, την κινητή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη φωνητική και Τεχνητή Νοημοσύνη για να συνδέονται με τους πελάτες τους σε έναν τεχνολογικά αναπτυγμένο κόσμο. Από την εισαγωγή της εταιρείας στο χρηματιστήριο, το 2004, έχουμε πετύχει 5.000% απόδοση για τους μετόχους. Παράλληλα, έχουμε προσφέρει σε εθελοντική βάση περισσότερες από 6 εκατομμύρια εργατοώρες, έχουμε βοηθήσει 52.000 μη κερδοσκοπικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις και έχουμε δωρίσει 475 εκατομμύρια σε χορηγίες ως επιστροφή στην κοινότητα. Ολα ξεκίνησαν το 1999 όταν ο Μαρκ Μπένιοφ και ο Πάρκερ Χάρις ίδρυσαν τη Salesforce με αποστολή να μεταμορφώσουν την τεχνολογία των επιχειρήσεων. Δημιούργησαν μία νέα, πρωτοποριακή CRM πλατφόρμα ώστε να δώσουν δυνατότητα σε επιχειρήσεις να διαχειρίζονται διαδικτυακά τις υποχρεώσεις των πελατών, με έναν τεχνολογικό μηχανισμό που λειτουργεί στο νέφος (cloud) και ένα επιχειρηματικό μοντέλο βασιζόμενο στις συνδρομές, το οποίο εξασφαλίζει εταιρική προσήλωση στην επιτυχία του πελάτη. Παράλληλα, ο Mαρκ εισήγαγε την ιδέα πως μια εταιρεία μπορεί να αποσκοπεί όχι μόνο στο κέρδος, αλλά και πέρα από αυτό.
– Η πανδημία έχει αλλάξει τα πάντα- τους ανθρώπους, τις διαδικασίες, τον τρόπο εργασίας. Πώς βλέπει η Salesforce το μέλλον στον εργασιακό τομέα;
– Βλέπουμε το μέλλον ως κυρίως ψηφιακό και ευέλικτο, η έννοια της εργασίας έχει αλλάξει. Δεν είναι πια ένα μέρος που πηγαίνει κανείς, αλλά το τι κάνει. Παλαιότερα η κορυφαία απόφαση που απασχολούσε τους διοικούντες ήταν η χωροθέτηση των κεντρικών γραφείων. Τώρα κάθε εταιρεία οφείλει να δημιουργήσει την ψηφιακή της έδρα, η οποία συνδέει εργαζομένους, πελάτες και συνεργάτες σε μια πλατφόρμα για συνεργασία ευέλικτη και εύκολη. Με γνώμονα αυτή τη λογική η Salesforce εξαγόρασε τη Slack. Από τον Ιανουάριο έχουμε δει σε όσους τη χρησιμοποιούν αύξηση στην ατομική και ομαδική παραγωγικότητα κατά 16% και 13% αντίστοιχα. Η δύναμη των συνεργατικών τεχνολογιών, όπως το Flex Team Agreements, βοηθά να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες δουλεύουν και να επανεξετάσουμε τη σχέση μας με τους φυσικούς χώρους εργασίας.
– Η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση έχει αποδείξει πως εταιρείες, χώρες και κοινωνίες πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα ψηφιακή εποχή με νέες δεξιότητες. Ποιο είναι το κόστος της υστέρησης στη διαδικασία αυτή;
– Καθώς οι οικονομίες θα συνέρχονται από την κρίση, η μεγάλη ψηφιακή αφύπνιση δεν θα είναι ισόρροπη σε όλο τον κόσμο. Δεν υπάρχει απόλυτη προσέγγιση, η γενική ιδέα όμως είναι πως οι κυβερνητικές υπηρεσίες και η επιχειρηματικότητα οφείλουν να δουλέψουν μαζί σαν ένα ενιαίο κομμάτι για τη λύση του προβλήματος της διεύρυνσης των δεξιοτήτων. Μια πρόσφατη έρευνα της Accenture υπολόγισε πως, μέχρι το 2028, οι χώρες του G20 μπορεί να χάσουν 11,5 τρισεκατομμύρια δολάρια από το ΑΕΠ τους, αν δεν αντιμετωπιστεί η διεύρυνση του χάσματος των ψηφιακών ικανοτήτων. Σε κάθε μέρος του κόσμου, όπως και στην Ελλάδα, αν δεν ληφθούν κατάλληλες πρωτοβουλίες θα δούμε τις κοινωνικές και εταιρικές ανισότητες να μεγαλώνουν. Στη Salesforce πιστεύουμε πως δεν πρέπει να αφήνουμε τη λύση του προβλήματος μόνο στις κυβερνήσεις, στους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Επιχειρήσεις όπως η δική μας πρέπει να παίξουν κυρίαρχο ρόλο στην αντιμετώπιση του κενού δεξιοτήτων, μέσω της επαναπροσέγγισης της εκπαίδευσης και πρωτοβουλιών εκμάθησης.
Πηγή- Αναδημοσίευση: Η Καθημερινή